Jedenaście niskopodłogowych, nowych autobusów miejskich dostarczy do siedleckiego MPK firma EvoBus Sp.z o.o. Firma, która została uznana za najkorzystniejszą dla naszego przedsiębiorstwa w drodze przetargu pokonała trzy inne firmy.
Nowe autobusy (Mercedes Conecto) będą przystosowane do zasilania ekologicznymi biopaliwami i wyposażone w automatyczne urządzenia gaszenia pożaru w komorze silnika. Każdy z nich będzie miał długość 12 metrów i miejsce dla 98 pasażerów w tym 28 miejsc siedzących.
– Teraz jest czas na ewentualne odwołania pozostałych firm. Jeśli ich nie będzie to w marcu zostanie podpisana umowa i potem będzie pół roku na dostarczenie autobusów do Siedlec – mówi Krzysztof Dębiński, prezes MPK Siedlce. – Mam nadzieję, że nic się nie przedłuży i już we wrześniu autobusy pojawią się na siedleckich ulicach – dodaje.
Przetarg ogłoszono w ramach projektu „Poprawa funkcjonowania transportu miejskiego jako element projektu realizowanego w ramach PRO WM 2007-2013 Działanie 5.1 – „Poprawa funkcjonowania transportu miejskiego w Siedlcach – III etap”. Koszt jedenastu autobusów to około 9 milionów 200 tysięcy (brutto). Z takich pojazdów korzystają już miasta: Lublin, Suwałki, Zielona Góra czy Bydgoszcz.
Firmy, które przegrały z EvoBus Sp.z o.o.:
MAN Truck&Bus Polska Sp. z o.o.
Konsorcjum firm: Lider: Lider Trading Sp. z o.o.
VOLVO Volvo Bus Corporation
Zdjęcie autobusów, które trafią do naszego miasta TUTAJ
ab
Mam nadzieję, że nie obkleją ich reklamami.
z SIWZ wyniak, że będą to krótkie (12 m) autobusy, a co z autobusami przegubowymi (18 m) ?? te które wejdą za pół roku, zastąpią m.in. 20 letnie Ikarusy, a autobusów przegubowych mamy tylko MAN NG 312 (z 1999 roku) i dwa MAN NG 313 (z 2001 i 2004 roku) oraz jedno członowy Volvo B10B (z 1998 roku). Starczy 4 autobusy przegubowe, w godzinach szczytu ?? czy MPK jednak zostawi sobie jednego (najmłodszego Ikarusa) ?? jeden przegubowy się spalił (Volvo B10LA) w 2009 roku ale został kupiony jako używany ze Szwecji. Troche mało jak na 80 tys. miasto z przyległosciami, no chyba, że zmieni się koncepcja i będzie mniej lini a częstrze kursy, wtedy któtkie spokojnie wystarczą.
Przegubowych pewnie nie ma bo za drogo by wyszło a nasza władza oszczędza wszędzie i za wszelką cenę. Może się jeszcze doczekamy kiedyś długich
Niesamowite
Pojawiła się realna szansa że jedenaście nowych autobusów pojawi się na ulicach Siedlec i wraz źle.
Cóż to takie typowe…
To typowi malkontenci. Najlepiej jakby było tak jak chciał Kononowicz. Efaster próbuje wykazać się znajomością problemu ….ale jak zwykle wie że gdzieś dzwonią, a nie wie gdzie. Jego wywód świadczy o TOTALNEJ NIEKOMPETENCJI W PORUSZANYM PROBLEMIE. On po prostu dużo i głupio pisze. Chce tylko istnieć w wirtualnym świecie. W realu jest przecież zawodowo nikim.
Nareszcie porządny, ładny i funkcjonalny sprzęt, a nie podróbki.
Bez gwiazdy nie ma jazdy. Tak trzymać, Panie Ługowski.
Ługowski w projekcie pozyskania środków i przetargu na autobusy NIE RUSZYŁ NAWET PALCEM W BUCIE. To przerasta jego możliwości. Chłopina męczy się na stołku.
do gościa od "piątków"
Masz poczytaj, przeanalizuj czy coś źle napisałem http://www.mpk.siedlce.pl/s25-tabor.mpk.htm
po zabraniu 4 Ikarusów, zostają tylko 4 autobusy mogące pomieścić 140 osób
efaster jest znany już od dłuższego czasu jako wieczny malkontent i jego słowa już na nikim nie robią wrażenia. Niby naukowe wywody nijak się mają do realu. Autobusy są mniejsze, bo takie są wymogi czasów – mniej pasażerów.
do robson
Ale ja nie chcę, aby moje słowa robiły na kimś wrażanie, pytam tylko czy 4 autobusy o pojemności pow. 140 osób starczy jak na nasze potrzeby. No chyba, że MPK/UM ogłoszą w przyszłości przetarg na 3-4 autobusy przegubowe. Jeden już się spalił na Brzeskiej 3 lata temu, parę dni temu TS pisał, że się jeden z autobusów palił na pętli, ale go ugasili szybko. Do czego zmierzam, autobusy muszą być wymieniane, co 10-15 lat, szczególnie te miejskie, które często się zatrzymują i ruszają, zatrzymują i ruszają, bo co 500 m przystanek, w PKS-ie przystanki są rzadziej, więc i autobusy się mniej zużywają. No i kwestia eksploatacji, obsługi, serwisu. To też ma znaczenie.
efaster – ekspert od wszystkiego.