poniedziałek, 13 stycznia, 2025
Strona głównaBez kategoriiPoczątek prac przy przebudowie siedleckiej stacji

Początek prac przy przebudowie siedleckiej stacji

Nowe perony, nowe przejścia podziemne, udogodnienia dla osób niepełnosprawnych oraz odremontowane dwa wiadukty kolejowe. Już niedługo rusza przebudowa siedleckiej stacji. A w związku z tym utrudnienia dla kierowców.

– Prace rozpoczną się w  tym roku i zrobimy wszystko, aby jak najmniej utrudnić życie kierowcom i pasażerom. Dokładne daty są ustalane – mówi Maciej Dutkiewicz, rzecznik prasowy PKP PLK. Wiadomo, że mimo starań utrudnienia będą. – Będziemy musieli wyłączać z ruchu poszczególne perony, ale ruch zostanie zachowany. Warto sprawdzać, z którego peronu będzie odjeżdżał pociąg, bo będą częste zmiany – dodaje.

- Reklama -

Prace związane z całą inwestycją trwają. Obecnie przekładane są instalacje podziemne i zaczęto prace przygotowawcze pod budowę nowych torów i peronów.
– Liczba peronów się nie zmieni, a wynika to z potrzeb zgłaszanych przez przewoźników – tłumaczy – Dutkiewicz. – Kolory będą typowe używane przez PLK, czyli szara kostka oraz krawędź oddzielona jaskrawą linią. Pojawią się nowe wiaty, wyświetlacze, nowe oświetlenie i elementy małej architektury – ławki, kosze na śmieci, gabloty z rozkładami jazdy – dodaje.

Same perony będą miały 76 cm wysokości. Ważną informacją jest to, że osoby niepełnosprawne będą wreszcie mogły przez problemu poruszać się po stacji.
– Wszystko będzie w pełni dostępne dla osób niepełnosprawnych oraz dla osób z cięższym bagażem. W tym celu najczęściej budujemy windy lub pochylnie – twierdzi rzecznik.

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ

11 KOMENTARZE

  1. "niedługo rusza przebudowa siedleckiej stacji , a w związku z tym utrudnienia dla kierowców" – może więcej informacji dla kierowców panie rzeczniku .. , może kolej ma projekt organizacji ruchu na czas robót …

    oczywiście zatwierdzony przez prezydenta !!!!!!!!!!!!!!!!

  2. Jak już ogłaszano prace na Siedleckim PKP rozpoczęły się 1.03.2013r. Welik nawet program historyczny zmontował. Więc gdzie ta prawda?

  3. Tak, program historyczny m.in. o zabytkowej kładce nad torami.Teraz ją po prostu rozbiorą, a co. Zabytków ci u nas dostatek.

  4. Już kilka razy pisałem o tym aby po co pytać rzecznika, który ma blade pojęcie i projekcie. Na stacji jest biuro kierownika kontraktu obok kładki jest biuro Inżyniera Projektu. To są ludzie kompetentni. Ma prawo dziwić podróżnych stan zaawansowania kontraktu. Powodem jest problem z pozyskaniem pozwoleń na budowę, rozbiórki,sposób uzgadniania projektów przez podmioty zewnętrzne. Uzgodnienia projektu tunelu w ciągu ulicy Kilińskiego ciągnęły się w nieskończoność, a przez to były opóźnienia ze złożeniem wniosku o pozwolenie na budowę. Myślę również że ta przebudowa, a w szczególności tunel będzie służył jako kiełbasa wyborcza w 2015r – zgadnijcie przez kogo?

    • Przetarg był rozstrzygnięty długo przed tym jak została stworzona koncepcja tunelu. Nie ma więc możliwości aby wykonawca dla PKP wykonał coś innego niż miał w przetargu. Tunel miejski i tunel kolejowy (z przetargu i specyfikacji do przetargu) to zapewne dwie różne inwestycje. Chyba że piszący specyfikację i wykonawca to Ossowiecki i Hannusen.

  5. W odpowiedzi na twoją propozycję powstaje pytanie czy miastu Siedlce potrzebny jest proboszcz, czy organista ?,jeżeli ten drugi to jestem za.

  6. Niech ktoś mi napisze z czego wynika fakt że roboty po dzień dzisiejszy się jescze nie odbyły, przynajmniej w tej zaawansowanej formie i czy nie odbędzie się bez kar. Terminy będą gonić, może firma która wygrała przetarg nie nadaje się do tego typu roboty

    • Procedury pozyskiwania wszelakich pozwoleń(rozbiórki, budowy) są bardzo czasochłonne, szczególnie w woj. mazowieckim. procedura wykonania, uzgadniania projektów (koncepcje, budowlane, wykonawcze) też swoje trwa, dochodzenie, odnalezienie właścicieli duża liczba kolejowych spółek) budynków przeznaczonych do rozbiórki są praco i czasochłonne. Bez tego żaden urząd nie wyda zezwolenia na rozbiórkę, czy budowę.

DODAJ KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Najnowsze