piątek, 17 stycznia, 2025
Strona głównaBez kategoriiPisemne matury wypadły słabo na tle województwa

Pisemne matury wypadły słabo na tle województwa

Z języka polskiego, angielskiego i niemieckiego poniżej średniej krajowej, a w województwie lepiej tylko z francuskiego – znamy średnie procentowe wyniki tegorocznych pisemnych matur w Siedlcach.

Centralna i Okręgowa Komisja Egzaminacyjna opublikowały pierwsze liczby dotyczące tegorocznych matur. Dane siedleckie dotyczą przedmiotów obowiązkowych i zawierają w sobie wyniki matur ze wszystkich szkół w naszym mieście. Średnia procentowa z języka polskiego, angielskiego, niemieckiego i rosyjskiego dla Siedlec jest gorsza niż dla kraju. Nasi absolwenci wypadli lepiej w matematyce i języku francuskim. Gorzej jest jeśli chodzi o średnie wyniki dla województwa mazowieckiego. Tutaj Siedlce wypadają lepiej tylko w wyniku z j. francuskiego, do którego przystąpiło zaledwie 3 uczniów.

- Reklama -

tabelka matury siedlceŚrednie procentowe wyniki dla Siedlec (tabelka powyżej)
język polski: 46,8 proc. pkt.,
matematyka: 48,5 proc. pkt.,
j. angielski: 65 proc. pkt.
j. niemiecki: 59,8 proc. pkt.,
j. rosyjski: 52,9 proc. pkt.,
j. francuski: 79,7 proc. pkt.(zdających 3 uczniów)

Średnie procentowe wyniki procentowe dla kraju
język polski: 51 proc. pkt. (poziom rozszerzony: 65 proc. pkt.),
matematyka: 48 proc. pkt. (poziom rozszerzony: 42 proc. pkt.),
j. angielski: 69 proc. pkt. (rozszerzony: 66 proc. pkt.),
j. niemiecki: 68 proc. pkt. (rozszerzony: 63 proc. pkt.),
j. rosyjski: 60 proc. pkt. (poziom rozszerzony: 71 proc. pkt.),
j. francuski: 74 proc. pkt. (rozszerzony: 71 proc. pkt).

tabelka matury

Średni procentowe wyniki procentowe dla woj. mazowieckiego (tabelka powyżej)
język polski: 50 proc. pkt. (poziom rozszerzony: 68 proc. pkt.),
matematyka: 49 proc. pkt. (poziom rozszerzony: 44 proc. pkt.),
j. angielski: 70 proc. pkt. (rozszerzony: 69 proc. pkt.),
j. niemiecki: 72 proc. pkt. (rozszerzony: 69 proc. pkt.),
j. rosyjski: 60 proc. pkt. (poziom rozszerzony: 75 proc. pkt.),
j. francuski: 76 proc. pkt. (rozszerzony: 75 proc. pkt).

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ

15 KOMENTARZE

  1. Obym się mylił, ale będzie tylko gorzej. Co z tego, że z roku na rok obecne pokolenie licealistów i gimnazjalistów ma co raz większe możliwości dostępu do wszelakiej wiedzy, skoro ten czas woli przeznaczać na siedzenie na facebooku, twitterze, instagramie itd. czy to w domu czy to na lekcjach.

  2. Więcej ochrony dla nauczycieli i traktowanie ich jak świętych krów, więcej "naganianych" korepetycji plus stosunek obecnego młodego pokolenia do nauki = coraz gorzej, coraz gorzej.

  3. No tak już i nauczyciel winny, że wiedza cudownym sposobem nie spływa na ucznia 😉 Prawda jest taka moi drodzy, że nie wszyscy powinni trafić do liceum. Mamy państwo wykształconych bezrobotnych, a fachowców że świecą szukać. Jaki był cel likwidowania szkół zawodowych i techników? ? Mielibyśmy zadowolonych ludzi, ,majacych fach w ręku, a nie męczenników, którym wciska się to czego nie przyswajaja. I wtedy wyniki byłyby wyższe, bo do liceum szli by ludzie chcący studiować z ambicjami swoimi, a nie rodziców. A kiedy szczytem marzeń jest osiemnastka na 50 osób, i liki pod zdjęciem na fejsie no to cóż. … Takie Rzeczpospolite będą, jakie ministerstwa edukacji pomysły. .. Dobrych wakacji wszystkim 🙂

    • majka piszesz "Mamy państwo wykształconych bezrobotnych" A ja mówię inaczej, – mamy bezrobotnych wyprodukowanych,( a nie wykształconych) przez państwo. Zgadzam się natomiast z dalszą częścią Twojej wypowiedzi.

  4. i wprowadźmy darmowy podręcznik o niczym … i nic dalej nie uczmy naszych dzieci … bo za moment Pańswto nam je bedzie mogło tylko wychowywać, a my na ich wiedzę żadnego wpływu nie będziemy mieli, … a wy dalej znęcajcie się nad nauczycielami jak nie wiecie o co w tym wszystkim chodzi …. Ministerstwo!!1 a na jego czele czy dobry pedagog z krwi i kości??? a jakich ma doradców ??? …. i co z tego że nauczyciel nie nauczył jak on nie może wyjść poza program jaki ma realizować….
    Zjedzmy kolację za 1500 zł na nasz koszt – PODATNICY i WYBORCY!!!!

  5. Drodzy rodzice zastanówcie się, bo jeszcze jest trochę czasu. Dziecko nie chce chodzić na wf – piszemy mu zwolnienie. Jutro trudna klasówka – piszemy mu zwolnienie. Wali tragiczne błędy – prowadzimy do poradni i mamy orzeczenie o dysleksji i dysgrafii. Nauczyciel wymagający – piszemy skargę do Kuratorium, bo dziecko musi widzieć, że ma w rodzicach wsparcie. Tylko, czy aby na pewno takiego wsparcia od nas potrzebują?

    • jest dysleksja, dysgrafia, dyskalkulia, brakuje mi tylko tytułów mgr czy inż. z dopiskiem dys. Wtedy wszystko byłoby jasne. A nauczyciel walczy dziś o kasę czy o poziom wykształcenia? (choć zdarzają się wyjątki)

  6. Szanowne Panie Redaktorki, prosimy o konkrety jeśli chodzi o wyniki w poszczególnych siedleckich szkołach. Jak nauczyciel jednej z siedleckich szkół czuję się niekomfortowo ponieważ nasza szkoła uzyskała dobry wynik na tle innych szkół. Dobrze byłoby przed rekrutacją gimnazjalistów aby takie informacje były im znane. Pozdrawiam

    • Popieram. Średnia może nie pokazywać bardzo dobrych wyników szkoły x, tylko dlatego, że szkoła y ma matołów za uczniów.

  7. Ot znaleźli się obrońcy tzw nauczycieli. A oni gonią tylko za kasą, prezencikami i korkami, oczywiście nieopodatkowanymi.

  8. Jest jeden plus: dzięki takim wynikom matur siedleckiemu UPH nie zabraknie studentów.
    Hasło reklamowe: Zapraszamy! Nie matura, lecz chęć szczera, zrobi z Ciebie magist(e)ra.;p

  9. Prawda jest oczywista ( Szkola dyrektorem Stoi) i nikt tej prawdy nie zmieni, dopoki bedziemy miec system partyjno-ukladowy wylaniania dyrektorow szkół bedzie tylko gorzej.

  10. Nauczyciel uczący przez 20 lat klasy zawodowe a raptem idze uczyć klasy licealne to napewno ma pojęcie oczywiście całe 3 lata zadaje pytanie chodzice na korki bo zaraz matura!!!!!! żenada

DODAJ KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Najnowsze