Z języka polskiego, angielskiego i niemieckiego poniżej średniej krajowej, a w województwie lepiej tylko z francuskiego – znamy średnie procentowe wyniki tegorocznych pisemnych matur w Siedlcach.
Centralna i Okręgowa Komisja Egzaminacyjna opublikowały pierwsze liczby dotyczące tegorocznych matur. Dane siedleckie dotyczą przedmiotów obowiązkowych i zawierają w sobie wyniki matur ze wszystkich szkół w naszym mieście. Średnia procentowa z języka polskiego, angielskiego, niemieckiego i rosyjskiego dla Siedlec jest gorsza niż dla kraju. Nasi absolwenci wypadli lepiej w matematyce i języku francuskim. Gorzej jest jeśli chodzi o średnie wyniki dla województwa mazowieckiego. Tutaj Siedlce wypadają lepiej tylko w wyniku z j. francuskiego, do którego przystąpiło zaledwie 3 uczniów.
Średnie procentowe wyniki dla Siedlec (tabelka powyżej)
język polski: 46,8 proc. pkt.,
matematyka: 48,5 proc. pkt.,
j. angielski: 65 proc. pkt.
j. niemiecki: 59,8 proc. pkt.,
j. rosyjski: 52,9 proc. pkt.,
j. francuski: 79,7 proc. pkt.(zdających 3 uczniów)
Średnie procentowe wyniki procentowe dla kraju
język polski: 51 proc. pkt. (poziom rozszerzony: 65 proc. pkt.),
matematyka: 48 proc. pkt. (poziom rozszerzony: 42 proc. pkt.),
j. angielski: 69 proc. pkt. (rozszerzony: 66 proc. pkt.),
j. niemiecki: 68 proc. pkt. (rozszerzony: 63 proc. pkt.),
j. rosyjski: 60 proc. pkt. (poziom rozszerzony: 71 proc. pkt.),
j. francuski: 74 proc. pkt. (rozszerzony: 71 proc. pkt).
Średni procentowe wyniki procentowe dla woj. mazowieckiego (tabelka powyżej)
język polski: 50 proc. pkt. (poziom rozszerzony: 68 proc. pkt.),
matematyka: 49 proc. pkt. (poziom rozszerzony: 44 proc. pkt.),
j. angielski: 70 proc. pkt. (rozszerzony: 69 proc. pkt.),
j. niemiecki: 72 proc. pkt. (rozszerzony: 69 proc. pkt.),
j. rosyjski: 60 proc. pkt. (poziom rozszerzony: 75 proc. pkt.),
j. francuski: 76 proc. pkt. (rozszerzony: 75 proc. pkt).
Obym się mylił, ale będzie tylko gorzej. Co z tego, że z roku na rok obecne pokolenie licealistów i gimnazjalistów ma co raz większe możliwości dostępu do wszelakiej wiedzy, skoro ten czas woli przeznaczać na siedzenie na facebooku, twitterze, instagramie itd. czy to w domu czy to na lekcjach.
Więcej ochrony dla nauczycieli i traktowanie ich jak świętych krów, więcej "naganianych" korepetycji plus stosunek obecnego młodego pokolenia do nauki = coraz gorzej, coraz gorzej.
No tak już i nauczyciel winny, że wiedza cudownym sposobem nie spływa na ucznia 😉 Prawda jest taka moi drodzy, że nie wszyscy powinni trafić do liceum. Mamy państwo wykształconych bezrobotnych, a fachowców że świecą szukać. Jaki był cel likwidowania szkół zawodowych i techników? ? Mielibyśmy zadowolonych ludzi, ,majacych fach w ręku, a nie męczenników, którym wciska się to czego nie przyswajaja. I wtedy wyniki byłyby wyższe, bo do liceum szli by ludzie chcący studiować z ambicjami swoimi, a nie rodziców. A kiedy szczytem marzeń jest osiemnastka na 50 osób, i liki pod zdjęciem na fejsie no to cóż. … Takie Rzeczpospolite będą, jakie ministerstwa edukacji pomysły. .. Dobrych wakacji wszystkim 🙂
majka piszesz "Mamy państwo wykształconych bezrobotnych" A ja mówię inaczej, – mamy bezrobotnych wyprodukowanych,( a nie wykształconych) przez państwo. Zgadzam się natomiast z dalszą częścią Twojej wypowiedzi.
i wprowadźmy darmowy podręcznik o niczym … i nic dalej nie uczmy naszych dzieci … bo za moment Pańswto nam je bedzie mogło tylko wychowywać, a my na ich wiedzę żadnego wpływu nie będziemy mieli, … a wy dalej znęcajcie się nad nauczycielami jak nie wiecie o co w tym wszystkim chodzi …. Ministerstwo!!1 a na jego czele czy dobry pedagog z krwi i kości??? a jakich ma doradców ??? …. i co z tego że nauczyciel nie nauczył jak on nie może wyjść poza program jaki ma realizować….
Zjedzmy kolację za 1500 zł na nasz koszt – PODATNICY i WYBORCY!!!!
Drodzy rodzice zastanówcie się, bo jeszcze jest trochę czasu. Dziecko nie chce chodzić na wf – piszemy mu zwolnienie. Jutro trudna klasówka – piszemy mu zwolnienie. Wali tragiczne błędy – prowadzimy do poradni i mamy orzeczenie o dysleksji i dysgrafii. Nauczyciel wymagający – piszemy skargę do Kuratorium, bo dziecko musi widzieć, że ma w rodzicach wsparcie. Tylko, czy aby na pewno takiego wsparcia od nas potrzebują?
jest dysleksja, dysgrafia, dyskalkulia, brakuje mi tylko tytułów mgr czy inż. z dopiskiem dys. Wtedy wszystko byłoby jasne. A nauczyciel walczy dziś o kasę czy o poziom wykształcenia? (choć zdarzają się wyjątki)
Szanowne Panie Redaktorki, prosimy o konkrety jeśli chodzi o wyniki w poszczególnych siedleckich szkołach. Jak nauczyciel jednej z siedleckich szkół czuję się niekomfortowo ponieważ nasza szkoła uzyskała dobry wynik na tle innych szkół. Dobrze byłoby przed rekrutacją gimnazjalistów aby takie informacje były im znane. Pozdrawiam
Popieram. Średnia może nie pokazywać bardzo dobrych wyników szkoły x, tylko dlatego, że szkoła y ma matołów za uczniów.
Ot znaleźli się obrońcy tzw nauczycieli. A oni gonią tylko za kasą, prezencikami i korkami, oczywiście nieopodatkowanymi.
a kto im kupuje te prezenciki ot powiedział co wiedział
Darmowy podręcznik, aby hurtem wprowadzić chore treści tych czasów.
Jest jeden plus: dzięki takim wynikom matur siedleckiemu UPH nie zabraknie studentów.
Hasło reklamowe: Zapraszamy! Nie matura, lecz chęć szczera, zrobi z Ciebie magist(e)ra.;p
Prawda jest oczywista ( Szkola dyrektorem Stoi) i nikt tej prawdy nie zmieni, dopoki bedziemy miec system partyjno-ukladowy wylaniania dyrektorow szkół bedzie tylko gorzej.
Nauczyciel uczący przez 20 lat klasy zawodowe a raptem idze uczyć klasy licealne to napewno ma pojęcie oczywiście całe 3 lata zadaje pytanie chodzice na korki bo zaraz matura!!!!!! żenada