W ciągu najbliższych 22 miesięcy pod wiaduktem garwolińskim powstanie tunel dla rowerzystów. Miasto podpisało umowę z wykonawcą. – To będzie trudna inwestycja. Z zamknięciem ruchu kolejowego – mówi prezes firmy DIAG-MOST Grzegorz Kędzierski.
Koszt budowy drogi rowerowej to 8,2 mln złotych. Będzie to około 300-metrowy ciąg rowerowy z przejściem pod linią kolejową. Połączy dwa skrzyżowania: Partyzantów – Orlicz-Dreszera i Wojska Polskiego – Świętojańska – 3 Maja.
– To trudna i wymagająca inwestycja, ponieważ ingerujemy w nasyp kolejowy – mówi prezes firmy DIAG-MOST, która wygrała przetarg Grzegorz Kędzierski. – Będziemy musieli chwilowo zatrzymać ruch kolejowy i zabezpieczyć tory. Nie przewidujemy natomiast zamykania ulic – tłumaczy.
Inwestycja powstaje w systemie „projektuj i wybuduj”. Na przygotowanie projektu, uzyskanie pozwoleń i załatwienie formalności firma ma 14 miesięcy. W pierwszej kolejności wykonane będą badania.
– Dopiero po nich będziemy wiedzieli z czym faktycznie mamy do czynienia. Jest to częściowo wiadukt zabytkowy, a my z boku dostawiamy się do ściany istniejącego obiektu – informuje prezes.
Prezydent Siedlec Tomasz Hapunowicz zwraca uwagę, że budowa drogi znacznie poprawi bezpieczeństwo w ruchu.
– W tym miejscu, pod mostem garwolińskim zawsze był problem z przemieszczaniem się rowerzystów – mówi. – Dochodziło do różnego rodzaju niebezpiecznych zdarzeń. Ta budowa położy temu kres – podkreśla.

Połączy też dwie części miasta, bo będzie przedłużeniem ścieżki rowerowej na ulicy Partyzantów, której remont wkrótce ruszy.
– A w dalszej perspektywie połączy się z inną inną inwestycją o dofinansowanie której się ubiegamy, czyli ciąg komunikacyjny rowerowy przechodzący przez całe miasto, bo ulicami Sokołowską, Jagiełły, Kazimierzowską, 3 Maja aż do dworca PKP – wyjaśnia prezydent Siedlec.
Przetarg przy tej inwestycji rozstrzygnięto poniżej kosztów szacowanych przez miasto. Inwestycja jest jedną z wielu realizowanych w ramach dużego programu elektromobilności.
Ja na miejscu Prezydenta za wcześnie bym się nie cieszył,ze poniżej planowanych kosztów.Nie ma jeszcze odpowiednich badań,projektu.Zaraz wyjdą trudności obiektywne itp. i będzie potrzebny aneks.Obym się mylił.
Oby nie sta łosię tak, że jednak cos wyjdzie i będzie kiszka. Sama inwestycja dobry pomysł, ale to wszystko orpozczęte za kadencji poprzedniego prezydenta!! dlaczego o tym nie ma